Întreținere regulată: reduceți costurile de încălzire și creșteți durata de viață a echipamentelor

◄ Inapoi la articole

Fie că vorbim de încălzire, preparare ACM sau ventilație – echipamentele potrivite ne simplifică enorm viața. Verificările anuale vă asigură păstrarea garanției, o funcționare eficientă și, mai presus de toate, siguranță în exploatare.

Adeseori, atunci când noua locuință este gata, locuitorii se pot bucura de confortul oferit de noile echipamente. Ceea ce omit adesea este realizarea regulate a manoperelor de mentenanță. Mai ales iarna, un system de încălzire funcționează continuu. Manoperele de service realizate periodic de către specialiști asigură că sistemele sunt reglate optim, funcționează eficient din punct de vedere al costurilor și că orice uzură poate fi identificată într-un stadiu incipient, explică managerul serviciului clienți Anton Schantl într-un interviu, responsabil de întreținere și service la Hoval. Din deceniile sale de experiență, el știe cât de important este să verifice în mod regulat sistemele de încălzire și ventilație. Echipamentele HVAC sunt asemenea mașinilor care necesită revizii regulate pentru cea mai eficientă și longevivă funcționare.

Domnule Schantl, sunteți manager de servicii pentru clienți la Hoval de 19 ani și ați experimentat deja multe. Ce probleme observați cel mai des?


Anton Schantl, Manager Serviciu Clienți la Hoval Austria, vorbește despre întreținerea încălzirii.

Experiența mea arată că mulți proprietari nu se mai gândesc în mod activ la sistemele de încălzire după ce acestea au fost puse în funcțiune. Acest lucru poate fi de înțeles la prima vedere, deoarece un sistem de încălzire setat corect funcționează inițial perfect. Frecvent, linia noastră de asistență telefonică este apelată numai atunci când există probleme. Din păcate, cee ace experimentăm din nou și din nou că în aceste cazuri, este că uneori sunt necesare reparații mai ample, care ar fi putut fi prevenite în prealabil prin inspecții regulate ale sistemului. De aici sfatul meu pentru toată lumea: întreținerea regulată chiar de la început dă roade pe termen lung.

Ne recomandați mentenanța încălzirii. Ce manopere sunt incluse aici?


Întreținerea încălzirii ajută la economisirea costurilor cu încălzirea în timpul funcționării.

Mentenanța servește la întreținerea sistemului respectiv. Tehnicianul curăță dispozitivul, verifică componentele precum schimbătoarele de căldură sau arzătoarele și reglează încălzirea la nivelul optim de eficiență. Ceea ce mulți nu știu: această reajustare a setării ajută la economisirea costurilor în timpul funcționării! Serviciul pentru clienți Hoval verifică și componentele pentru scurgeri.

În cazul ventilației, de exemplu, este inclusă și curățarea filtrului. După verificarea profesională, toți clienții primesc un jurnal digital al activităților desfășurate.

Hoval service

Așadar frecvența întreținerii legătură cu calitatea sistemului sau a instalării?

Exact. Chiar și un sistem de încălzire modern, instalat și setat optim trebuie verificat în mod regulat. Întotdeauna îmi place să-l compar cu o mașină. Cel mai târziu după un anumit număr de kilometri parcurși, până și cea mai avansată mașină din punct de vedere tehnic trebuie să meargă la atelier. Un sistem de încălzire este în funcțiune constant, în special în lunile de iarnă, și acumulează rapid „kilometri”.

În opinia dumneavoastră, care sunt principalele avantaje ale manoperelor de service pentru sistemele de încălzire?


Mentenanța încălzirii ajută, de asemenea, la evitarea anumitor defecțiuni.

În primul rând, proprietarii beneficiază de un sistem de încălzire reglat optim și care funcționează eficient. Acest lucru menține costurile de operare în permanență la un nivel mai scăzut și, de asemenea, protejează mediul. În al doilea rând, inspecțiile regulate oferă oamenilor liniștea că sistemul funcționează în siguranță. Riscul unei defecțiuni a sisteului de încălzire sau costurile de reparații neplanificate sunt așadar evitate. Și în al treilea rând, durata de viață a sistemului este mai lungă.

Aveți și experiență în ceea ce privește durata de viață a unui sistem de încălzire?

Da, cu siguranță. În mod clar, sistemele de încălzire care sunt întreținute în mod regulat au o durată de viață mai lungă. Echipa noastră de service pentru clienți este formată din specialiști cu cele mai înalte calificări. Aceștia detectează uzura pieselor și le înlocuiesc înainte de a fi necesare reparații majore sau chiar o defecțiune totală a sistemului.

service masina res

Când este cel mai bun moment pentru realizarea manoperelor de întreținere pentru sistemele de încălzire?

Momentul ideal pentru întreținere este înainte sau după sezonul de încălzire.

Recomand fiecărei gospodării – indiferent de tipul de încălzire – să fie verificat întregul sistem o dată pe an. Acest lucru include și întreținerea sistemului de ventilație. Momentul ideal este de asemenea înainte sau după sezonul de încălzire.

Nu există și o obligația legală de întreținere a sistemului de încălzire?

Da. Întreținerea este și impusă prin lege.

Instalarea unui sistem de încălzire reprezintă o investiție important pentru confortul dintr-o gospodărie. Totuși, pentru ca instalația să funcționeze în deplină siguranță, trebuie să fie autorizată ISCIR (Inspecția de Stat pentru Controlul cazanelor, Recipientelor sub presiune și Instalațiilor de Ridicat).

Autorizația ISCIR este un document oficial, eliberat de către un specialist autorizat ISCIR, cu o valabilitate de doi ani. Autorizația atestă funcționarea sigură a instalației termice, precum și compatibilitatea sa cu cele de energie electrică, apă și gaz.

În cazul în care se detectează probleme, specialistul autorizat ISCIR le va identifica și remedia. Ulterior, acesta trebuie să revină, este 24 de luni pentru o nouă evaluare și reautorizare.Fără o autorizație ISCIR, centrala termică nu poate funcționa legal, deci nu este autorizată.

Autorizația ISCIR este obligatorie pentru toate tipurile de sisteme de încălzire pe gaz, combustibil solid sau combustibil lichid. Utilizatorii trebuie să aibă în vedere că există riscul de a primi sancțiuni importante în cazul neobținerii autorizației.

Hoval service operatiuni

Întreținerea este legată și de păstrarea garanției?

Da, exact. Garanția începe după livrarea echipamentului. Hoval oferă o garanție de 24 luni pentru funcționarea și performanța tuturor echipamentelor. Totuși, acest lucru se aplică numai dacă întreținerea este efectuată conform indicațiilor producătorului de către personal autorizat și școlarizat de Hoval, în funcție de echipament.

Serviciul pentru clienți Hoval va fi bucuros să vă ajute dacă aveți întrebări suplimentare despre reglementările privind garanția sau cum puteți să programați o întâlnire.

Accesați servicii de întreținere de cea mai bună calitate pentru a asigura funcționarea în condiții sigure și costuri reduse de operare prin inginerii noștri, care vă stau la dispoziție în întreaga țară doar la un click distanță prin formularul online.
Autor
Alexandra Dragoi